woensdag 26 oktober 2011

Camerabanden tutorial

Hallo,

Allereerst bedankt voor de lieve reacties op mijn give-away.
Kim (van the happy nuthouse) vroeg om die tutorial van de camerabanden, dus dit is mijn eerste tutorial.

Het origineel van de tutorial komt hier vandaan maar ik heb hem wat aangepast. O.a. die leren stukjes aan het eind, aangezien ik hier heel veel heb lopen prutsen en uithalen omdat ik het niet mooi en stevig genoeg vond.

Men neme een strook stof voor de buitenkant van +/- 11 cm breed en een strook keperkatoen (kan ook andere stof zijn maar ik had die liggen en het leek mijn wel stevig voor aan de binnenkant) van 9 cm breed en beide van ca 75 cm lang. Verder 2 stukken stevig webband van ca 33 cm en 2 stukjes leer van ca 5 x 10 cm en 2 schuivers van 10mm breed. Dat laatste heb ik in een setje in mijn webshop.


 Keperkatoen dubbel stikken en de stof met de goede kanten op elkaar stikken op 4,5 cm van de vouw.



Stof binnenstebuiten keren.


Keperkatoen reep erdoor heen trekken en stof dubbel stikken.


De webband in het midden steken en goed vaststikken, hier hangt immers het gewicht van de camera aan. (Ik had het advies gekregen om garen van de Ikea te gebruiken omdat dat stevig garen is omdat dat voor meubelstoffen gebruikt wordt)


Uit het midden van het stukje leer een stukje snijden van ca 1cm breed en de webband erdoorheen steken.



Vervolgens rondom stikken. Ik heb een jeans naald gebruikt, maar je kan ook een leer naald gebruiken.


En als laatste de sliders eraan en Klaar!
 
 
Ik ben zelf heel lang op zoek geweest naar de schuivertjes en stevig webband. Maar heb nu setjes met de schuivertjes, webband en leer in de webshop.

Ik hoop dat jullie de tutorial leuk vinden en mooie banden maken.

Creatieve groetjes
Irene

3 opmerkingen:

  1. wat leuk gevonden :D
    Deze ga ik opslaan en ooit eens maken
    bedankt
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. woehoe(kim doet even een vreugde dansje)
    en weet wat ze gaat doen van de week/weekend.

    Ik ga toevallig morgen naar de stoffenkraam in Sliedrecht, dus zou ik is even een leuk printje uitzoeken.
    Als die af is zou ik je het resultaat wel op mijn blog laten zien ik heb er zin in.
    dankje dankje

    Groetjes Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is nou net iets waar ik naar zocht! Dank je wel voor je goede uitleg!!!!

    BeantwoordenVerwijderen